Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
Instytut prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną oraz zapewnia ochronę danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej poprzez sporządzenie wyciągu, odpisu, kopii, wydruku, skanu na informatycznym nośniku danych Instytut pobiera opłatę.
Instytut pobiera opłatę w kwocie:
12,47 zł - za jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej,
0,44 zł - za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej,
2,49 zł - za udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych.
Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów.
Przy osobistym odbiorze kopii dokumentacji medycznej opłatę należy uregulować w kasie Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego.
Opłaty nie pobiera się:
- od pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej po raz pierwszy w żądanym zakresie poprzez sporządzenie wyciągu/odpisu/kopii/wydruku (osoby upoważnione przez pacjenta do dokumentacji medycznej nie są zwolnione z opłat);
- od organów rentowych w sprawach świadczeń z ubezpieczeń społecznych,
- w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
- od pacjentów posiadających kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego, o której mowa w art. 32b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych za udostępnienie dokumentacji w zakresie leczenia onkologicznego.
Zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta możliwy jest wgląd w dokumentację medyczną w siedzibie Instytutu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Pacjent, który chce uzyskać dokumentację medyczną może zgłosić się osobiście w celu złożenia wniosku do Działu Obsługi Ambulatoryjnej:
przy ul. W. K. Roentgena 5 – PUNKT INFORMACYJNY wejście A
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00,
przy ul. Wawelskiej 15 – REJESTRACJA
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00.
Wniosek można również złożyć telefonicznie pod numerem telefonu,
22 546 20 00 (NIO-PIB przy ul. W. K. Roentgena 5)
22 570 92 90 (NIO-PIB przy ul. Wawelskiej 15)
Wniosek można przesłać faksem z dopiskiem – Sekcja Korespondencji:
Fax 22 546 33 00 (NIO-PIB przy ul. W. K. Roentgena 5)
Fax 22 822 24 29 (NIO-PIB przy ul. Wawelskiej 15)
Ponadto istnieje możliwość przesłania skanu wniosku e-mailem na adres: sekcjakorespondencji@nio.gov.pl
email: bip@nio.gov.pl tel.:admin fax: 22 570 94 67 , w dniu: 28‑07‑2023 11:07:34
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|