Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej


Instytut prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną oraz zapewnia ochronę danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

Za udostępnienie dokumentacji medycznej poprzez sporządzenie wyciągu, odpisu, kopii, wydruku, skanu na informatycznym nośniku danych Instytut pobiera opłatę.

Instytut pobiera opłatę w kwocie:

12,47 zł - za jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej,

0,44 zł - za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej,

2,49 zł - za udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych.

Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów.

Przy osobistym odbiorze kopii dokumentacji medycznej opłatę należy uregulować w kasie Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego.

Opłaty nie pobiera się:

  • od pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej po raz pierwszy w żądanym zakresie poprzez sporządzenie wyciągu/odpisu/kopii/wydruku (osoby upoważnione przez pacjenta do dokumentacji medycznej nie są zwolnione z opłat);
  • od organów rentowych w sprawach świadczeń z ubezpieczeń społecznych,
  • w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
  • od pacjentów posiadających kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego, o której mowa w art. 32b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych za udostępnienie dokumentacji w zakresie leczenia onkologicznego.

Zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta możliwy jest wgląd w dokumentację medyczną w siedzibie Instytutu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

Pacjent, który chce uzyskać dokumentację medyczną może zgłosić się osobiście w celu złożenia wniosku do Działu Obsługi Ambulatoryjnej:

    przy ul. W. K. Roentgena 5 – PUNKT INFORMACYJNY wejście A
    od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00,

    przy ul. Wawelskiej 15 – REJESTRACJA
    od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00.

Wniosek można również złożyć telefonicznie pod numerem telefonu,

    22 546 20 00 (NIO-PIB przy ul. W. K. Roentgena 5)
    22 570 92 90 (NIO-PIB przy ul. Wawelskiej 15)

Wniosek można przesłać faksem z dopiskiem – Sekcja Korespondencji:

    Fax 22 546 33 00 (NIO-PIB przy ul. W. K. Roentgena 5)
    Fax 22 822 24 29 (NIO-PIB przy ul. Wawelskiej 15)

Ponadto istnieje możliwość przesłania skanu wniosku e-mailem na adres: sekcjakorespondencji@nio.gov.pl

Informacja wytworzona przez:
Izabela Zielińska , w dniu:  28‑07‑2023 11:07:34
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Izabela Zielińska
email: bip@nio.gov.pl tel.:admin fax: 22 570 94 67
, w dniu:  28‑07‑2023 11:07:34
Data ostatniej aktualizacji:
17‑07‑2024 12:01:48
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie