Komórki organizacyjne działalności administracyjnej


Dział Systemów ICT i Cyberbezpieczeństwa
1. Do zadań Działu Systemów ICT i Cyberbezpieczeństwa należy:
1) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania całej infrastruktury informatycznej Instytutu z uwzględnieniem sieci komputerowej,
     hardware’u i software’u;
2) wsparcie użytkowników w korzystaniu z przedzielonych im zasobów informatycznych, zapewnienie należytej i bezawaryjnej pracy tychże
     zasobów;
3) administracja i ewidencja zasobów infrastruktury informatycznej Instytutu;
4) nadzór na podmiotami zewnętrznymi, którym zlecono jakąkolwiek ingerencję w zasoby informatyczne Instytutu;
5) przygotowanie specyfikacji i doradztwo w obszarze modernizacji lub rozszerzenia istniejących zasobów infrastruktury Informatycznej
     Instytut dla jednostek Instytutu;
6) ciągła analiza zabezpieczeń wszelkich zasobów Instytutu, poprzez które może dojść do jakiegokolwiek wpływu na bezpieczeństwo
     Instytutu i pacjentów;
7) podejmowanie wszelkich działań, których efektem będzie wypracowanie strategii przeciwdziałania lub eliminacji wszelkich zjawisk jakie
     mogą wystąpić podczas sytuacji kryzysowych, w tym działań wojennych i aktów terrorystycznych;
8) współpraca wewnętrzna jak i zewnętrzna z wszelkimi jednostkami, instytucjami, będącymi zaangażowanymi lub powołanymi do
     przeciwdziałania lub  zwalczania wszelkich sytuacji kryzysowych , w tym działań wojennych i aktów terrorystycznych;
9) zapewnienie bezpieczeństwa wszelkich informacji zgromadzonych w Instytucie i ich przetwarzania;
10) opracowywanie bieżącej strategii nieustannego doskonalenia kompetencji wszystkich pracowników Instytutu w zakresie szeroko
       pojętego bezpieczeństwa ze szczególnym naciskiem na cyberbezpieczeństwo.
2. W skład Działu Systemów ICT i Cyberbezpieczeństwa wchodzi:
1) Sekcja Administracji Systemów i Infrastruktury Teleinformatycznej;
2) Sekcja Bieżącego Wsparcia Użytkowników;
3) Sekcja Strategii i Rozwoju Środowiska IT.
4) Sekcja Bezpieczeństwa.

Dział Administracyjno-Gospodarczy
1. Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy:
1) prowadzenie depozytów składników majątku;
2) prowadzenie gospodarki odpadami i utrzymywanie w czystości budynków oraz terenu Instytutu;
3) zabezpieczenie mienia Instytutu;
4) zapewnienie transportu wewnętrznego i zewnętrznego;
5) przyjmowanie i wysyłanie korespondencji;
6) zapewnienie czystej bielizny pacjentom i czystej odzieży ochronnej dla pracowników;
7) szycie według zapotrzebowania Instytutu;
8) koordynowanie żywienia pacjentów;
9) dbałość o rośliny na terenie Instytutu oraz o prawidłowy stan obiektów i terenu zewnętrznego;
10) obsługa parkingu na terenie Instytutu.
2. W skład Działu Administracyjno-Gospodarczego wchodzi:
1) Sekcja ds. Gospodarczych;
2) Sekcja Transportu;
3) Sekcja Koordynacji Żywienia;
4) Kancelaria.

Główny Specjalista ds. Operacyjnych
Do zadań Głównego Specjalisty ds. Operacyjnych należy:
1) koordynowanie procesu udzielania wspólnych zamówień publicznych przez komórki Instytutu i Oddziały Instytutu w Gliwicach i
     Krakowie;
2) nadzór nad sprawozdawczością we wszystkich lokalizacjach Instytutu w Warszawie i Oddziałów Instytutu w Gliwicach i Krakowie;
3) wsparcie procesów optymalizacji dokumentacji, procedur, procesów zakupowych i administracyjnych jednostek i komórek
     organizacyjnych Instytutu w Warszawie i z jednostkami i komórkami organizacyjnymi Oddziałów w Krakowie i Gliwicach;
4) współpraca z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Instytutu w Warszawie oraz Oddziałów w Krakowie i Gliwicach.

Dział Zamówień Publicznych
1. Do zadań Działu Zamówień Publicznych należy:
1) przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja pod względem formalnym wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie dostaw,
     usług oraz robót budowlanych składanych przez jednostki lub komórki organizacyjne Instytutu;
2) wybór właściwego trybu realizacji poszczególnych zamówień publicznych;
3) organizacja i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych we wszystkich trybach przewidzianych ustawą o
     zamówieniach publicznych, na podstawie zatwierdzonych do realizacji wniosków o udzielenie zamówienia publicznego;
4) przygotowywanie projektów dokumentów związanych z prowadzonymi postępowaniami o udzielenie zamówień publicznych, w tym
     uzgadnianie we współpracy z jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Instytutu treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
5) prowadzenie, gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z prowadzonymi postępowaniami o udzielenie zamówień
     publicznych oraz formalno-prawna obsługa prowadzonych postępowań;
6) udział w pracach komisji przetargowych;
7) koordynacja czynności zawarcia umów w wyniku przeprowadzonych procedur zamówień publicznych;
8) przygotowywanie projektów regulaminów związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym regulaminu pracy komisji
     przetargowej, a także ich aktualizacja stosownie do zmian obowiązujących przepisów;
9) udzielanie jednostkom lub komórkom organizacyjnym Instytutu informacji z zakresu zamówień publicznych oraz informowanie o
     zmianach wewnętrznych regulaminów i wzorów dokumentów z zakresu zamówień publicznych;
10) koordynacja spraw w zakresie udzielania zamówień publicznych i zaopatrzenia w Instytucie;
11) planowanie i realizacja zaopatrzenia Instytutu w materiały i sprzęt, z wyłączeniem zakupów realizowanych przez inne jednostki
       organizacyjne;
12) składanie zamówień na sukcesywne dostawy i usługi w ramach zawartych umów, z wyłączeniem zakupów realizowanych przez inne
       jednostki organizacyjne;
13) składanie reklamacji w przypadku otrzymania towarów niezgodnych ilościowo lub jakościowo ze złożonymi zamówieniami;
14) prowadzenie gospodarki magazynowej (z wyłączeniem magazynów Apteki) w tym analiza stanów magazynowych;
15) zarządzanie poziomem zapasów magazynowych;
16) opisywanie faktur za zakupione towary i usługi należące do kompetencji Sekcji Zaopatrzenia;
17) prowadzenie rejestru udzielonych zamówień publicznych;
18) prowadzenie niezbędnej korespondencji z zakresu zamówień publicznych, w tym terminowe udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień
       organom kontrolnym w zakresie zamówień publicznych;
19) prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości, w tym sporządzenie i przekazanie do Urzędu Zamówień Publicznych rocznego
       sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych.
2. W skład Działu Zamówień Publicznych wchodzą:
1) Sekcja Zaopatrzenia;
2) Sekcja Magazynów.

Archiwum Zakładowe i Dokumentacji Medycznej
1. Do zadań Archiwum Zakładowego i Dokumentacji Medycznej należy:
1) współpraca z komórkami organizacyjnymi Instytutu w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw zgodnego z Rzeczowym Wykazem
     Akt;
2) przyjmowanie, przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji z komórek organizacyjnych Instytutu oraz prowadzenie jej ewidencji;
3) przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Akt Nowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami;
4) inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę bądź
     zniszczenie, po uprzednim uzyskaniu zgody Dyrektora Archiwum Akt Nowych;
5) nadzór formalny nad zawartością dokumentacji medycznej;
6) terminowe przygotowywanie dokumentacji medycznej dla potrzeb medycznych jednostek organizacyjnych.
2. W skład Archiwum Zakładowego i Dokumentacji Medycznej wchodzą:
1) Sekcja bieżącej dokumentacji medycznej;
2) Sekcja archiwalnej dokumentacji medycznej;
3) Sekcja archiwalnej dokumentacji wewnętrznej.

Hotel Szkoleniowy
Do zadań Hotelu Szkoleniowego należy:
1) świadczenie usług z zakresie noclegowym dla uczestników szkoleń, spotkań i konferencji organizowanych przez Instytut i jednostki
     współpracujące oraz pacjentów, osoby indywidualne i firmy zewnętrzne;
2) świadczenie usług parkingowych na terenie przynależnym do budynku Hotelu Szkoleniowego przy ul. W. K. Roentgena 9;
3) prowadzenie działalności gastronomicznej związanej z bieżącym funkcjonowaniem Hotelu Szkoleniowego oraz na potrzeby
     dodatkowych zleceń.

Samodzielne Stanowisko ds. Kontrolingu
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontrolingu należy:
1) wsparcie procesu przygotowywania planów finansowych/operacyjnych (celów krótko i długoterminowych) oraz kontrola ich realizacji;
2) zestawianie osiąganych wyników z planami, analiza odchyleń wraz z identyfikacją ich przyczyn, umożliwiających zwiększanie
     efektywności działań w przyszłości;
3) inicjowanie działań korygujących;
4) tworzenie wskaźników i mierników oceny sytuacji finansowej i operacyjnej;
5) tworzenie i ciągła aktualizacja struktury systemu planowania finansowego;
6) ocena nowych obszarów działalności/inwestycji pod kątem opłacalności finansowej (ocena rentowności planowanych projektów i
     inwestycji);
7) tworzenie zasad oraz nadzór nad rozliczaniem projektów/dotacji;
8) sporządzanie analiz i raportów finansowych na wewnętrzne potrzeby zarządzania organizacją.

Dział Analiz Ekonomicznych i Planowania
Do zadań Działu Analiz Ekonomicznych i Planowania należy:
1) współdziałanie przy opracowywaniu planów wieloletnich – strategicznych i rocznych planów rzeczowo-finansowych;
2) nadzór nad prowadzeniem wewnętrznej sprawozdawczości w celu kontroli wykonania planów;
3) porządzanie analiz ekonomicznych zbiorczych i szczegółowych na poszczególne komórki organizacyjne Instytutu, między innymi pod
     względem wspomagania procesów efektywnego gospodarowania;
4) pracowywanie informacji przed zawarciem umów obejmujących zagadnienia dotyczących  ich opłacalności w zakresie ekonomicznym,
     zobowiązań publicznoprawnych i innych;
5) nadzór nad sporządzaniem sprawozdań statystycznych;
6) koordynacja spraw związanych z kalkulacjami cen usług medycznych, poza medycznych świadczonych przez Instytut w ramach
     prowadzonej działalności.

Dział Funduszy Zewnętrznych
Do zadań Działu Funduszy Zewnętrznych należy:
1) bieżące monitorowanie ogłaszanych naborów w ramach poszczególnych funduszy i konkursów, z których można pozyskać środki na
     sfinansowanie działalności Instytutu;
2) współpraca z administracją rządową, samorządową oraz organizacjami pozarządowymi i samorządu gospodarczego w zakresie
     pozyskiwania dodatkowych środków na dofinansowanie zadań Instytutu;
3) kompleksowe przygotowywanie wniosków aplikacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dla potrzeb Unii Europejskiej i innych instytucji
     dofinansowujących zadania Instytutu w ramach projektów inicjowanych i prowadzonych przez Dział Funduszy Zewnętrznych;
4) współpraca z instytucjami weryfikującymi wnioski o dofinansowanie;
5) wdrażanie i rozliczanie projektów prowadzonych przez Dział Funduszy Zewnętrznych;
6) monitorowanie w okresie trwałości Projektu zgodności działań z postanowieniami umowy o dofinansowanie lub wytycznymi programu,
     w ramach którego realizowany jest projekt prowadzony przez Dział Funduszy Zewnętrznych;
7) koordynowanie prac prowadzonych przez jednostki organizacyjne Instytutu w celu pozyskiwania środków oraz prawidłowego ich
     wykorzystywania, nadzór nad ewentualnymi procedurami odwoławczymi na etapie aplikowania o dotacje;
8) pomoc administracyjna w zakresie aplikowania i rozliczania grantów zagranicznych.

Dział Organizacyjny
Do zadań Działu Organizacyjnego należy:
1) opracowanie dokumentów organizacyjnych Instytutu, w szczególności statutu, regulaminu organizacyjnego i innych regulaminów;
2) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidacją i przekształceniem jednostek i komórek organizacyjnych Instytutu;
3) opracowywanie oraz ewidencjonowanie zarządzeń wewnętrznych i bieżący nadzór nad ich aktualizacją;
4) opracowywanie oraz ewidencjonowanie pełnomocnictw i upoważnień Dyrektora;
5) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
6) prowadzenie rejestru komisji oraz zespołów roboczych powoływanych przez Dyrektora;
7) współdziałanie w zakresie postępowań kontrolnych prowadzonych przez podmioty zewnętrzne;
8) opracowywanie rocznych sprawozdań z działalności Instytutu;
9) prowadzenie ewidencji oraz koordynowanie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznych;
10) współdziałanie przy realizacji wniosków o wydanie opinii biegłego z zakresu onkologii.

Dział Systemów Zarządzania
Do zadań Działu Systemów Zarządzania należy:
1) koordynowanie i nadzorowanie spraw w zakresie wdrożonego i utrzymywanego Zintegrowanego Systemu Zarządzania (ZSZ) w NIO-PIB
     zgodnie z przyjętymi normami krajowymi i międzynarodowymi;
2) współpraca z jednostkami i komórkami organizacyjnymi w zakresie funkcjonowania wewnętrznego systemu zarządzania jakością i
     bezpieczeństwem;
3) współpraca z jednostkami certyfikacyjnymi i akredytacyjnymi oraz innymi podmiotami zewnętrznymi / zainteresowanymi stronami w
     zakresie wdrożonego ZSZ;
4) monitorowanie zmian w normach odniesienia, standardach akredytacyjnych dla szpitali, innych przyjętych uregulowań dotyczących ZSZ
     oraz inicjowanie działań mających na celu spełnienie ich aktualnych wymagań;
5) planowanie i nadzorowanie realizacji audytów wewnętrznych ZSZ;
6) planowanie szkoleń i nadzór nad ich realizacją z zakresu doskonalenia ZSZ;
7) nadzorowanie dokumentacji ZSZ i wprowadzanych w niej zmian, weryfikowanie zgodności z wymaganiami norm odniesienia;
8) administrowanie systemem udostępniania aktualnej dokumentacji ZSZ;
9) nadzorowanie procesu certyfikacji ZSZ, akredytacji i współpraca w zakresie innych form potwierdzenia kompetencji adekwatnych do
     zakresu działalności NIO-PIB;
10) współpraca z Oddziałami NIO-PIB w zakresie zapewnienia spójności i integracji wewnętrznych systemów zarządzania.

Dział Kształcenia
Do zadań Działu Kształcenia należy:
1) obsługa organizacyjno-administracyjna realizacji zadań przez Pełnomocnika Dyrektora ds. Kształcenia Przeddyplomowego oraz
     Pełnomocnika Dyrektora ds. Kształcenia Podyplomowego;
2) realizacja działań organizacyjno-dydaktycznych Instytutu, w tym: nadzór nad organizacją oraz obsługa szkoleń i kursów z zakresu
     kształcenia przeddyplomowego i podyplomowego;
3) organizacja i nadzorowanie staży podyplomowych oraz staży specjalizacyjnych lekarzy w tym rotacyjnych i tworzenie umów w tym
     zakresie;
4) tworzenie umów w zakresie pozarezydenckiego szkolenia specjalizacyjnego, a także rozliczanie płatności z nich wynikających – we
     współpracy z Działem Płac;
5) tworzenie umów dla kierowników specjalizacji nie będących pracownikami NIO-PIB oraz kierowników modułu podstawowego, a także
     rozliczanie płatności z nich wynikających – we współpracy z Działem Płac;
6) przygotowanie umów o wykonywaniu zadań w ramach wolontariatu, organizacja i nadzorowanie przebiegu wolontariatu (lekarze,
     psycholodzy, dietetycy, inni);
7) organizacja i nadzorowanie zajęć dydaktycznych, staży i wizyt lekarzy, naukowców i studentów spoza Polski;
8) przygotowywanie umów o podnoszenie kwalifikacji zawodowych dla pracowników we współpracy z Działem Kadr;
9) organizacja i nadzorowanie praktyk studenckich i zawodowych;
10) organizacja i nadzorowanie zajęć dydaktycznych dla studentów;
11) obsługa Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK) jako Administrator Lokalny oraz Kierownik Placówki
       (NIO-PIB i poszczególne Kliniki/Zakłady/Oddziały), w tym składanie wniosków akredytacyjnych i reakredytacyjnych – we współpracy z
       kierownikami Klinik/Zakładów/Oddziałów;
12) prowadzenie dokumentacji w tym opracowywanie sprawozdań z zakresu kształcenia przeddyplomowego i podyplomowego.

Dział Techniczny
1. Do zadań Działu Technicznego należy:
1) opracowywanie rocznych planów inwestycyjnych i remontów w zakresie infrastruktury technicznej;
2) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem technicznego, prawidłowego funkcjonowania obiektów Instytutu, w tym planowanie i
     prowadzenie, inwestycji i remontów;
3) prowadzenie spraw związanymi z wszelkiego rodzaju remontami, pracami modernizacyjnymi i naprawami budynków,
4) monitorowanie niezbędnych napraw i prac konserwacyjnych;
5) prowadzenie spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem infrastruktury technicznej Instytutu;
6) przyjmowanie zgłoszeń usterek i awarii w obiektach;
7) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem usterek i awarii;
8) prowadzenie przeglądów technicznych obiektów;
9) prowadzenie całości spraw związanych z funkcjonowaniem oraz bieżącą konserwacją infrastruktury;
10) prowadzenie, ewidencjonowanie i nadzór nad dokumentacją związaną z infrastrukturą techniczną;
11) prowadzenie spraw związanych z przeglądami rocznymi, pięcioletnimi i wielkopowierzchniowymi wynikających z Prawa Budowlanego i
       ich terminowe wykonywanie;
12) prowadzenie w placówce gospodarki materiałowej w sposób ekonomiczny i oszczędny w zakresie racjonalnego oszczędzania kosztów
       jej funkcjonowania przy zapewnieniu pełnej działalności;
13) prowadzenie zbioru niezbędnej dokumentacji technicznej obiektu;
14) ścisła współpraca z pozostałymi jednostkami i komórkami Instytutu.
2. W skład Działu Technicznego wchodzi:
1) Sekcja Inwestycji;
2) Sekcja Konserwacji Technicznej;
3) Sekcja Instalacji Sanitarnych;
4) Sekcja Elektryczna;
5) Sekcja Wentylacji, Klimatyzacji i Instalacji Niskoprądowych;
6) Sekcja Poligrafii.

Dział Gospodarki Aparaturowej
Do zadań Działu Gospodarki Aparaturowej należy:
1) tworzenie i zarządzanie bazą danych aparatury medycznej i laboratoryjnej;
2) planowanie okresowych działań serwisowych aparatury medycznej i laboratoryjnej;
3) pełny nadzór nad aparaturą medyczną poprzez:
a) zapewnienie właściwego stanu technicznego i ciągłości pracy aparaturymedycznej i laboratoryjnej stanowiącej wyposażenie Instytutu
     poprzez wykonywanie okresowych przeglądów, walidacji i napraw przy udziale sił własnych i serwisów zewnętrznych,
b) przyjmowanie od komórek organizacyjnych Instytutu wniosków o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakupów, dzierżaw i
     usług serwisowych aparatury medycznej i laboratoryjnej oraz opracowywanie niezbędnej dokumentacji,
c) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakupów, dzierżaw i usług serwisowych aparatury medycznej i
     laboratoryjnej,
d) przyjmowanie zgłoszeń przeglądów, walidacji i napraw aparatury medycznej i laboratoryjnej w wewnętrznym systemie informatycznym
     APPMEDICA,
e) dokumentowanie oraz rozliczenie kosztów zakupów i usług serwisowych aparatury medycznej i laboratoryjnej w systemie APPMEDICA,
f) zarządzanie logistyką dostaw i nadzorowanie odbiorów aparatury medycznej i laboratoryjnej,
g) opracowywanie dokumentacji w zakresie użyczeń aparatury medycznej i laboratoryjnej od firm zewnętrznych,
h) prowadzenie działalności Serwisu Wewnętrznego w zakresie przeglądów i napraw, technicznych aparatury medycznej i laboratoryjnej;
4) opisywanie faktur za zakupy, dzierżawy i usługi serwisowe aparatury medycznej i laboratoryjnej;
5) prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości związanej z przedmiotem działalności Działu Gospodarki Aparaturowej;
6) prowadzenie rejestrów aparatury medycznej i laboratoryjnej w zewnętrznych systemach informatycznych SEZOZ, POL-on;
7) współpraca z Działem ds. Rozliczeń Świadczeń Zdrowotnych (w zakresie systemu SZOI).

Dział Kadr
Do zadań Działu Kadr należy:
1) prowadzenie całokształtu spraw osobowych pracowników Instytutu, zwłaszcza w zakresie:
a) zatrudniania pracowników,
b) prowadzenia dokumentacji ze stosunku pracy,
c) czasu pracy,
d) nadzoru i kontroli w zakresie przestrzegania dyscypliny pracy,
e) rozwiązywania umów o pracę;
2) realizacja polityki Instytutu w zakresie ocen pracowniczych, rozwoju i awansowania, nagradzania pracowników oraz stosowania sankcji
     dyscyplinarnych;
3) obsługa programu PŁATNIK w zakresie zgłaszania i wyrejestrowywania pracowników oraz członków rodzin do ubezpieczeń społecznych
     oraz ubezpieczenia zdrowotnego;
4) bieżąca obsługa komputerowego systemu kadrowo-płacowego;
5) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie spraw kadrowych oraz raportowanie wskaźników personalnych w tym warunków
     zatrudnienia w porównaniu do warunków rynkowych;
6) prowadzenie spraw socjalnych;
7) prowadzenie obsługi administracyjnej pracowników i zleceniobiorców w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych;
8) prowadzenie rejestru umów zlecenia i umów o świadczenie usług oraz zgłaszanie zleceniobiorców do ubezpieczeń społecznych;
9) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień na świadczenia zdrowotne, w tym prowadzenie konkursów o udzielanie
     świadczeń zdrowotnych na podstawie zatwierdzonych do realizacji wniosków o udzielenie zamówienia na świadczenia zdrowotne.

Dział Bezpieczeństwa Pracy i Nadzoru Środowiskowego
W skład Działu Bezpieczeństwa Pracy i Nadzoru Środowiskowego wchodzi:
1) Sekcja Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, do której zadań należy wykonywanie zadań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia
     2 września 1997 roku w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r., Nr 109, poz. 704 z późn. zm.);
2) Sekcja Przeciwpożarowa, do której zadań należy:
a) organizacja zabezpieczenia przeciwpożarowego w Instytucie,
b) kontrola przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w Instytucie,
c) opracowywanie i aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego,
d) nadzór nad terminowymi przeglądami, konserwacją i naprawą podręcznego sprzętu gaśniczego, hydrantów i innych urządzeń pełniących
     funkcje pożarowo-ewakuacyjne,
e) nadzór nad prawidłowym oznakowaniem kierunków i wyjść ewakuacyjnych oraz innych urządzeń pełniących funkcje pożarowo-
     ewakuacyjne, np. ROP, drzwi ppoż., klapy oddymiające, itp.,
f) przeprowadzanie szkoleń w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, w tym ćwiczeń ewakuacyjnych,
g) współpraca z właściwymi terenowo komendami Państwowej Straży Pożarnej;
3) Sekcja Ochrony Środowiska, do której zadań należy:
a) koordynacja spraw związanych z tematyką ochrony środowiska w Instytucie,
b) kontrola przestrzegania regulacji wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących ochrony środowiska,
c) utrzymywanie i doskonalenie ustanowionego Systemu Zarządzania Środowiskiem,
d) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Instytutu w zakresie:
- gospodarki odpadowej, ze szczególnym uwzględnieniem: zbierania, selekcji, przechowywania oraz prowadzenia ewidencji odpadów,
- sprawozdawczości z emisji zanieczyszczeń,
- dokonywania zakupów wyrobów i usług związanych z problematyką ochrony środowiska,
e) opracowywanie celów i zadań środowiskowych dla Instytutu,
f) przeprowadzanie szkoleń w zakresie ochrony środowiska,
g) współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z Systemem Zarządzania Środowiskiem.

Dział Księgowości
Do zadań Działu Księgowości należy:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z zasadami określonymi ustawą; rzetelne i przejrzyste rejestrowanie wszelkich zdarzeń i
     operacji gospodarczych oraz odzwierciedlanie stanu majątku, sytuacji finansowej i wyniku finansowego Instytutu;
2) ustalenie i aktualizowanie dokumentacji opisującej politykę rachunkowości w sposób zapewniający należyte sprawowanie funkcji
     informacyjnej i kontrolnej, dającej możliwość pozyskania informacji o działalności jednostki na potrzeby jej zarządzania i użytkowników
     zewnętrznych, zapewniającej włączenie systemu rachunkowości do systemu kontroli, w tym kontroli finansowej;
3) sporządzanie sprawozdawczości finansowej i statystycznej wynikającej z przepisów ustawy o rachunkowości oraz sprawozdawczości w
     zakresie finansowym z wykorzystania przyznawanych dotacji;
4) nadzór i kontrola nad prawidłowością gospodarowania środkami finansowymi i innymi składnikami majątkowymi, opracowywanie
     zasad sporządzania, obiegu i przechowywania dokumentów księgowych;
5) ewidencja dokumentów księgowych zgodnie ze źródłem generowania przychodów i powstawania kosztów;
6) nadzór nad kompletnością i rzetelnością dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
7) nadzór nad terminowością spływu i obiegu dokumentów księgowych;
8) kontrola formalno-rachunkowa dokumentów stanowiących podstawę ewidencji księgowej;
9) współpraca z instytucjami zewnętrznymi – urzędami skarbowymi, bankami;
10) współpraca z kontrahentami w zakresie bieżących rozliczeń finansowych;
11) kontrola terminowości realizacji należności i zobowiązań, przekazywanie do Działu Prawnego wierzytelności, których dochodzenie
       wymaga postępowania sądowego;
12) sporządzanie deklaracji podatkowych: PDOP, VAT, PFRON, podatków lokalnych oraz bieżące rozliczanie zobowiązań podatkowych;
13) wykonanie i uzgadnianie dyspozycji płatniczych;
14) wystawianie dokumentów sprzedaży;
15) podpisywanie obiegówek w celu sprawowania kontroli nad powierzonym pracownikom majątkiem Instytutu;
16) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi w zakresie ewidencji majątku trwałego;
17) pełna obsługa gospodarki kasy gotówkowej w tym prowadzenie kasy głównej oraz nadzór nad pracą kas pomocniczych;
18) rozliczanie i ewidencja delegacji krajowych i zagranicznych;
19) gromadzenie, kompletowanie, archiwizacja dokumentów finansowo – księgowych oraz zabezpieczanie zbiorów zgromadzonych
       dokumentów księgowych i danych komputerowych przed ich nieupoważnionym wykorzystaniem lub zniszczeniem;
20) prowadzenie rejestru darowizn, roczne sprawozdanie o otrzymanych darowiznach, w tym majątku trwałego;
21) nadzór nad przeprowadzeniem i rozliczeniem inwentaryzacji składników majątku jednostki;
22) organizacja realizacji zadań w zakresie sprawdzania drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów Instytutu;
23) naliczanie i obsługa finansowo – księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Dział Płac
Do zadań Działu Płac należy:
1) sporządzanie list płac dotyczących wynagrodzenia z tytułu umów o pracę, wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy i zasiłków z
     ubezpieczenia społecznego wynagrodzenia z tytułu wykonywania zadań w projektach realizowanych w NIO-PIB oraz umów zlecenia i
     dzieło, stypendiów dla uczestników studiów doktoranckich, a także list płac dotyczących świadczeń pieniężnych ze Środków
     Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
2) przesyłanie wynagrodzeń na rachunki bankowe pracowników, zleceniobiorców, wykonawców umów o dzieło, a także przesyłanie
     świadczeń ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na rachunki bankowe pracowników i emerytów przy wykorzystaniu
     systemu bankowości elektronicznej;
3) obliczanie, potrącanie z wynagrodzenia oraz odprowadzanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych składek z tytułu ubezpieczeń
     społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego;
4) sporządzanie i przesyłanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych miesięcznych deklaracji rozliczeniowych oraz imiennych raportów o
     składkach społecznych i zdrowotnych oraz zasiłkach, przy wykorzystaniu programu PŁATNIK;
5) obliczanie, potrącanie z wynagrodzenia oraz odprowadzanie do właściwego Urzędu Skarbowego zaliczek na podatek dochodowy od
     osób fizycznych;
6) obliczanie, potrącanie z wynagrodzenia oraz odprowadzanie na rachunek Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych wpłat z tytułu
     uczestnictwa pracowników i zleceniobiorców w Pracowniczych Planach Kapitałowych;
7) potrącanie z wynagrodzenia sum egzekwowanych na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie świadczeń alimentacyjnych oraz na
     pokrycie należności innych niż świadczenia alimentacyjne, a także odprowadzanie ich na wskazane rachunki bankowe oraz prowadzenie
     korespondencji z kancelariami komorniczymi w tym zakresie;
8) potrącanie z wynagrodzenia rat pożyczek udzielonych ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, składek na rzecz Kasy
     Zapomogowo-Pożyczkowej oraz rat pożyczek udzielonych z jej środków, a także dokonywanie innych potrąceń (np. z tytułu
     przynależności do zakładowych organizacji związkowych) na podstawie pisemnych upoważnień pracowników i odprowadzanie na
     wskazane rachunki bankowe;
9) sporządzanie i przesyłanie do odpowiednich urzędów (GUS, ZUS, US, TFI) oraz dostarczanie pracownikom wymaganej przepisami prawa
     dokumentacji w formie papierowej i elektronicznej w zakresie ubezpieczeń społecznych,  podatku od osób fizycznych oraz PPK;
10) wystawianie dla potrzeb pracowników i na ich wniosek zaświadczeń o wynagrodzeniu.

Dział ds. Rozliczeń Świadczeń Zdrowotnych
Do zadań Działu ds. Rozliczeń Świadczeń Zdrowotnych należy:
1) przygotowanie ofert zgodnie z ogłaszanymi postępowaniami w trybie konkursu ofert lub rokowań, których celem jest zawarcie umów z
     Narodowym Funduszem Zdrowia i Ministerstwem Zdrowia;
2) współudział w procesie negocjowania, renegocjowania, zawierania i realizacji umów;
3) przygotowanie sprawozdań i rozliczeń udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) stały monitoring wykonania umów w poszczególnych jednostkach i komórkach organizacyjnych;
5) kontrola udzielanych świadczeń zdrowotnych, realizowanych przez uprawnione podmioty zewnętrzne;
6) bieżące monitorowanie ewidencji udzielanych świadczeń zdrowotnych pod kątem poprawności kompletności danych koniecznych do
     terminowego ich rozliczania z Narodowym Funduszem Zdrowia;
7) przeprowadzanie szkoleń pracowników Instytutu w zakresie wdrażania nowych zasad rozliczeniowych oraz systemowych pod kątem
     sprawozdawania danych do Narodowego Funduszu Zdrowia;
8) wycena świadczeń zdrowotnych dla pacjentów nie ubezpieczonych, na podstawie danych przekazanych przez lekarza prowadzącego;
9) współpraca z Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim w Warszawie w zakresie prowadzenia Rejestru Podmiotów Wykonujących
     Działalność Leczniczą.

Zespół Radców Prawnych
Do zadań Zespół Radców Prawnych należy prowadzenie obsługi prawnej Instytutu zgodnie z przepisami ustawy dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tj. Dz. U. z 2022 poz. 1166, z późn. zm.), a w szczególności:
1) udzielanie dyrekcji Instytutu i Radzie Naukowej porad i konsultacji prawnych w zakresie stosowania prawa oraz sporządzanie opinii
     prawnych;
2) informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dotyczącym Instytutu;
3) reprezentowanie Instytutu w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami
     orzekającymi;
4) inne sprawy określone w ustawie o radcach prawnych.

Inspektor Ochrony Radiologicznej
Do zadań Inspektora Ochrony Radiologicznej należy:
1) nadzór nad przestrzeganiem w NIO-PIB wymagań ochrony radiologicznej, prowadzenie dokumentacji dotyczącej ochrony radiologicznej
     pracowników i innych osób przebywających na terenie NIO-PIB w warunkach narażenia, z wyjątkiem ochrony radiologicznej pacjentów
     poddanych diagnostyce i terapii z użyciem promieniowania jonizującego;
2) współpraca w zakresie przygotowywania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji i  zezwoleń na działalność związaną z
     narażeniem na promieniowanie jonizujące;
3) opracowanie i realizacja programu szkoleń wewnętrznych oraz weryfikacja kwalifikacji pracowników w zakresie bezpieczeństwa
     jądrowego i ochrony radiologicznej;
4) opracowanie i realizacja programu pomiarów dozymetrycznych w środowisku pracy oraz  programu i ewidencjonowania dawek
     indywidulnych. Dokonywanie wstępnej oceny narażenia pracowników na ich podstawie;
5) wnioskowanie do Dyrektora o zmianę warunków pracy pracowników, jeśli wyniki pomiarów dawek indywidualnych lub środowiskowych
     uzasadniają taki wniosek;
6) prowadzenie wykazu źródeł promieniowania jonizującego;
7) ustalanie wyposażenia Instytutu w środki ochrony indywidualnej i aparaturę dozymetryczno-pomiarową służące do ochrony
     pracowników przed promieniowaniem jonizującym, nadzór nad działaniem aparatury dozymetrycznej, sygnalizacji ostrzegawczej i
     prawidłowym oznakowaniem miejsc pracy ze źródłami promieniowania jonizującego;
8) opracowanie i nadzór nad postępowaniem wynikającym z zakładowego planu postępowania awaryjnego w przypadku zdarzeń
     radiacyjnych. Wydawanie opinii w zakresie zapobiegania zdarzeniom radiacyjnym i wypadkom oraz reagowania w przypadku
     wystąpienia takiego zdarzenia;
9) opracowanie i aktualizacja Programu zapewnienia jakości w działalności związanej z narażeniem na promieniowanie jonizujące;
10) wnioskowanie do Dyrektora Instytutu o wstrzymanie prac w warunkach narażenia, gdy naruszone są warunki zezwolenia lub ochrony
       radiologicznej poinformowanie o tym fakcie organy wydające zezwolenie;
11) nadzór nad postępowaniem ze źródłami i odpadami promieniotwórczymi w przypadku zakończenia przez jednostkę działalności oraz
       niezwłoczne informowanie Dyrekcji Instytutu oraz organu, który wydał zezwolenie, o naruszeniu wymagań bezpieczeństwa jądrowego i
       ochrony radiologicznej w tym zakresie.

Inspektor Ochrony Danych
Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy:
1) przestrzeganie i wypełnianie postanowień zawartych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
     kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
     takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innych przepisów o ochronie danych
     obowiązujących w Rzeczypospolitej Polskiej;
2) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach
     spoczywających na nich na mocy przepisów o których mowa w pkt 1 i doradzanie im w tej sprawie;
3) monitorowanie przestrzegania przepisów, o których mowa pkt 1 oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie
     ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenie personelu uczestniczącego w
     operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
4) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35
     rozporządzenia przywołanego w pkt 1;
5) współpraca z organem nadzorczym;
6) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi
     konsultacjami, o których mowa w art. 36 rozporządzenia przywołanego w pkt 1, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie
     konsultacji we wszelkich innych sprawach.

Audytor Wewnętrzny
Do zadań Audytora Wewnętrznego należy:
1) wspieranie Dyrektora w realizacji celów i zadań Instytutu;
2) opracowywanie informacji niezbędnych do prawidłowego zarządzania Instytutem;
3) opracowanie planów audytu wewnętrznego oraz Sprawozdań z realizacji przedmiotowego planu;
4) weryfikacja zgodności działania Instytutu z celami statutowymi, planami, procedurami i przepisami prawa;
5) monitorowanie i ujawnianie negatywnych zjawisk ze wskazaniem przyczyn, sposobów likwidacji ich skutków oraz podejmowanie działań
     profilaktycznych;
6) udzielanie wytycznych służących usprawnieniu gospodarowania środkami publicznymi ze szczególnym uwzględnieniem zasady
     celowości i oszczędności;
7) nadzór nad procesami przebiegającymi w Instytucie w zakresie gospodarności, legalności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i
     jawności stosowanych rozwiązań;
8) analizę i ocenę ryzyk wynikających z działalności jednostek organizacyjnych Instytutu;
9) badanie prawidłowości wykonywania zadań należących do zakresu działania jednostek organizacyjnych Instytutu;
10) przedstawianie Sprawozdań i raportów, wystąpień pokontrolnych i  związanych z mini zaleceń rekomendacji;
11) monitoring zaleceń i rekomendacji

Dział Badań Klinicznych
Do zadań Działu Badań Klinicznych należy:
1) ocena merytoryczna, prawna i ekonomiczna oraz negocjowanie warunków prowadzenia badań klinicznych finansowanych w całości lub
     częściowo przez podmioty zewnętrzne;
2) przygotowanie projektów umów o badania kliniczne;
3) uczestnictwo w planowaniu, organizacji, realizacji badań klinicznych własnych;
4) prowadzenie dokumentacji i archiwum zawartych umów i protokołów badań klinicznych;
5) prowadzenie Rejestru Badań Klinicznych;
6) współpraca z wszystkimi niezbędnymi jednostkami organizacyjnymi w procesie oceny projektów badań klinicznych oraz w procesie
     realizacji i rozliczeń umów dotyczących badań klinicznych;
7) współpraca z Komisją Bioetyczną w Narodowym Instytucie Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowym Instytucie Badawczym.

Dział Narodowej Strategii Onkologicznej
Do zadań Działu Narodowej Strategii Onkologicznej należy:
1) koordynacja i monitorowanie wdrożenia Narodowej Strategii Onkologicznej w tym:
a) pozyskiwanie, gromadzenie i analizowanie danych populacyjnych pozwalających na oszacowanie parametrów ilościowych i
     jakościowych w dziedzinie profilaktyki pierwotnej, badań przesiewowych, diagnostyki i leczenia oraz obserwacji po jego zakończeniu we
     wszystkich chorobach nowotworowych – przygotowywanie analiz i sprawozdań z realizacji Narodowej Strategii Onkologicznej;
b) monitorowanie i koordynacja realizacji zadań Narodowej Strategii Onkologicznej oraz współpraca z Ministerstwem Zdrowia, innymi
     resortami i podmiotami, a także z Zespołem ds. Narodowej Strategii Onkologicznej działającym przy Ministrze Zdrowia, w zakresie
     opracowywania, realizacji i monitorowania szczegółowych harmonogramów zadań;
c) monitorowanie skutków wprowadzanych zmian systemowych, w tym skutków wdrożenia nowych działań i polityk zdrowotnych oraz
     przygotowanie, na tej podstawie, a także w porozumieniu z Zespołem ds. Narodowej Strategii Onkologicznej działającym przy Ministrze
     Zdrowia oraz jednostkami zaangażowanymi w realizację Strategii, propozycji aktualizacji Narodowej Strategii Onokogicznej;
d) podejmowanie działań z zakresu współpracy międzynarodowej w obszarach związanych z onkologią, w szczególności w ramach
     inicjatyw i prac realizowanych przez inne kraje, podmioty, instytucje, Komisję Europejską oraz inne organy UE, w tym w szczególności
     grupę SGPP (Steering Group on Health Promotion, Disease Prevention and Management of Non-Communicable Diseases), podgrupę
     Cancer oraz grupy robocze dedykowane określonym zagadnieniom z zakresu onkologii;
e) współpraca z podmiotami zewnętrznymi zaangażowanymi w realizację Narodowej Strategii Onkologicznej;
2) udział w procesie tworzenia oraz prowadzenie Narodowego Portalu Onkologicznego;
3) koordynacja zadań związanych z pełnieniem przez Instytut funkcji Krajowego Ośrodka Monitorującego w ramach Krajowej Sieci
     Onkologicznej oraz we współpracy z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Instytutu realizacja poszczególnych
     zadań, w tym:
a) inicjowanie opracowywania i aktualizowania przez odpowiednie towarzystwa naukowe lub zespoły naukowe wytycznych postępowania
     diagnostyczno-leczniczego w onkologii, w tym przez adaptację krajowych i zagranicznych opracowań, oraz standardów organizacyjnych
     w onkologii i przekazywanie ich do Krajowej Rady Onkologicznej;
b) analizowanie na poziomie krajowym danych dotyczących stosowania kluczowych zaleceń dotyczących organizacji i postępowania
     klinicznego, właściwych dla nich wskaźników jakości opieki onkologicznej oraz ścieżek pacjenta dla poszczególnych jednostek
     chorobowych lub dziedzin medycyny dotyczących świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie
     opieki onkologicznej i przekazywanie wyników i wniosków z dokonanych analiz za dany rok kalendarzowy do Krajowej Rady
     Onkologicznej;
c) opracowywanie propozycji zmian wskaźników jakości opieki onkologicznej i przekazywanie do zaopiniowania Krajowej Radzie
     Onkologicznej;
d) monitorowanie przebiegu, jakości i efektów programów zdrowotnych dotyczących profilaktyki onkologicznej oraz przedstawianie
     ministrowi właściwemu do spraw zdrowia propozycji modyfikacji realizacji tych programów, przy ścisłej współpracy z Centralnym
     Ośrodkiem Koordynującym w Zakładzie Profilaktyki Nowotworów Instytutu;
e) prowadzenie szkoleń dotyczących profilaktyki, diagnostyki onkologicznej i leczenia onkologicznego dla osób udzielających świadczeń
     opieki onkologicznej, przy ścisłej współpracy z Centralnym Ośrodkiem Koordynującym w Zakładzie Profilaktyki Nowotworów Instytutu;
f) opracowanie wzoru anonimowej ankiety oceny satysfakcji świadczeniobiorców i udostępnianie tej ankiety na swojej stronie internetowej;
g) przygotowanie rekomendacji dla ministra właściwego do spraw zdrowia, w zakresie promocji zdrowia oraz edukacji społecznej, w
     porozumieniu z Krajową Radą Onkologiczną;
h) inicjowanie działań dotyczących zapobiegania chorobom nowotworowym i ich zwalczania, w porozumieniu z Krajową Radą
     Onkologiczną;
i) realizacja zadań zleconych przez Krajową Radę Onkologiczną.

Biuro Współpracy Międzynarodowej
Do zadań Biura Współpracy Międzynarodowej należy:
1) wsparcie działalności Pełnomocnika Dyrektora ds. Współpracy Międzynarodowej;
2) zorganizowanie i koordynacja Polish Mission Cancer Hub (PMCH);
3) udział w koordynowaniu współpracy międzynarodowej Instytutu wynikającej z realizacji umów bilateralnych, w tym z European
     Reference Network (ERN);
4) wsparcie innych jednostek organizacyjnych w przygotowywaniu projektów umów i porozumień w ramach planowanej współpracy
     bilateralnej oraz innych inicjatyw dwustronnych i wielostronnych z uczelniami, instytucjami naukowymi i badawczymi, ośrodkami
     medycznymi i innymi podmiotami zagranicznymi;
5) prowadzenie działań promocyjnych skierowanych na odbiorcę zagranicznego;
6) koordynacja wizyt reprezentantów podmiotów zagranicznych w Instytucie.

Biuro Rzecznika Prasowego
1. Do zadań Biura Rzecznika Prasowego należy:
1) wyjaśnianie działań, inicjatyw podejmowanych przez Dyrektora, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne ich
     prezentowanie;
2) organizowanie kontaktów publicznych Instytutu realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu;
3) kreowanie pozytywnego wizerunku Instytutu, promocja i prezentowanie osiągnięć naukowych;
4) udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechniane w innych środkach
     masowego przekazu, dotyczące działalności Instytutu, w tym zwłaszcza na krytykę i interwencję prasową,
5) redagowanie strony internetowej, mediów społecznościowych, treści zamieszczanych w ramach komunikacji wewnętrznej Instytutu oraz
     wszystkich mediach;
6) nadzorowanie przestrzegania zasad identyfikacji wizualnej przez jednostki Instytutu oraz współpracujące podmioty zewnętrzne;
7) przygotowanie organizacyjne i obsługa konferencji, debat, obchodów, seminariów i sympozjów organizowanych lub
     współorganizowanych przez Instytut oraz świadczenie usług w zakresie wynajmu sal;
8) opiniowanie wniosków o nadanie patronatów;
9) przetwarzanie, gromadzenie i udostępnianie informacji prasowych na potrzeby decyzji zarządczych;
10) opiniowanie wydatków promocyjnych, w ramach działalności Instytutu i prowadzonych w nim projektów.
2. W skład Biura Rzecznika Prasowego wchodzi:
1) Centrum Edukacyjno-Konferencyjne.

Biblioteka Naukowa
Do zadań Biblioteki Naukowej należy w szczególności:
1) organizowanie warsztatu pracy naukowej i dydaktycznej pracowników Instytutu poprzez gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie
     i udostępnianie specjalistycznego księgozbioru i innej dokumentacji w formie drukowanej i elektronicznej;
2) realizacja działań z zakresu informacji naukowej;
3) realizacja działalności bibliometrycznej;
4) rejestracja publikacji naukowych pracowników Instytutu poprzez tworzenie bazy ich dorobku publikacyjnego oraz zarządzanie tą bazą;
5) weryfikacja publikacji zgłoszonych do programów publikowania otwartego w ramach licencji krajowych oraz finansowanych przez
     Instytut;
6) udział w parametryzacji dorobku naukowego Instytutu;
7) udział w dokonywaniu okresowej oceny indywidualnego dorobku naukowego pracowników naukowych Instytutu;
8) administrowanie elektronicznymi bazami bibliograficzno-abstraktowymi, pełnotekstowymi i innymi serwisami (dostępnymi w ramach
     WBN oraz subskrybowanymi przez Instytut);
9) przygotowywanie sprawozdań i raportów dla Ministerstwa Edukacji i Nauki, Ministerstwa Zdrowia, Głównego Urzędu Statystycznego i
     innych jednostek administracji państwowej w zakresie prowadzonej działalności Biblioteki;
10) pełnienie funkcji działu kompetencyjnego w zakresie zatwierdzania i weryfikacji wniosków o zakup publikacji, szacowania wartości
       zamówienia dotyczącego prenumeraty czasopism, zakupu książek, baz danych i innych nośników źródeł informacji medycznej i nauk
       pokrewnych dla jednostek Instytutu;
11) prowadzenie współpracy międzybibliotecznej, m.in. w zakresie wypożyczeń międzybibliotecznych.

Kapelan
Do zadań Kapelana należy opieka duszpasterska nad chorymi hospitalizowanymi w Instytucie i współpraca z personelem medycznym w tym zakresie.

Informacja wytworzona przez:
Redaktor , w dniu:  01‑01‑2021
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Katarzyna Kowalska
email: kasiak@coi.waw.pl tel.:(0-22) 546-20-80 fax: (0-22) 546-20-80
, w dniu:  02‑11‑2007 10:20:00
Data ostatniej aktualizacji:
20‑03‑2024 15:07:58
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie