Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej


Instytut prowadzi dokumentację medyczną pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami zapewniając ochronę danych osobowych.

Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej wynosi nie więcej niż:

    12,47 PLN za stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej,
    0,44 PLN za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej,
    2,49 PLN za udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych.

Przy osobistym odbiorze kopii dokumentacji medycznej opłatę należy uregulować w kasie Narodowego Instytutu Onkologii.

Opłaty nie pobiera się:

  • od pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej po raz pierwszy w żądanym zakresie poprzez sporządzenie wyciągu/odpisu/kopii/wydruku (osoby upoważnione przez pacjenta do dokumentacji medycznej nie są zwolnione z opłat);
  • od organów rentowych w sprawach świadczeń z ubezpieczeń społecznych,
  • w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
  • od pacjentów posiadających kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego, o której mowa w art. 32b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych za udostępnienie dokumentacji w zakresie leczenia onkologicznego.

Zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta możliwy jest wgląd w dokumentację medyczną w siedzibie Instytutu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

Pacjent, który chce uzyskać dokumentację medyczną może zgłosić się osobiście w celu złożenia wniosku do Działu Obsługi Ambulatoryjnej i Rejestracji:

    przy ul. W. K. Roentgena 5 – PUNKT INFORMACYJNY wejście A
    od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00,

    przy ul. Wawelskiej 15 – REJESTRACJA
    od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00.

Wniosek można również złożyć telefonicznie pod numerem telefonu,

    22 546 20 00 (NIO-PIB przy ul. W. K. Roentgena 5)
    22 570 92 90 (NIO-PIB przy ul. Wawelskiej 15)

Wniosek można przesłać faksem z dopiskiem – Sekcja Korespondencji:

    Fax 22 546 33 00 (NIO-PIB przy ul. W. K. Roentgena 5)
    Fax 22 822 24 29 (NIO-PIB przy ul. Wawelskiej 15)

Ponadto istnieje możliwość przesłania skanu wniosku e-mailem na adres: sekcjakorespondencji@nio.gov.pl

Informacja wytworzona przez:
Izabela Zielińska , w dniu:  28‑07‑2023 11:07:34
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Izabela Zielińska
email: bip@nio.gov.pl tel.:admin fax: 22 570 94 67
, w dniu:  28‑07‑2023 11:07:34
Data ostatniej aktualizacji:
28‑07‑2023 14:13:28
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie